cause sooner or later its over

Sitter med ännu en hemtenta. Känns som att jag hela tiden har en hemtenta som jag ligger efter med. Denna gången en tenta som handlar om teoretiska perspektiv och pedagogiska miljöer. Känns astråkigt faktiskt, trodde jag hade koll på läget men det har jag inte.

Jag är inne i en arg period nu och är arg på alla. Känner mig övergiven av precis alla. Jag undrar varför. Min mamma skaffade facebook och skrev nån status och jag blev arg först - men sen kom jag på att vi är ju sams, har inte ens tjivats. Det är ganska bra i min familj att jag pratar med två av tre möjliga.

Imorn är det alla hjärtans dag. Jag har inte ens reflekterat över det typ. Rikard vill hitta på nåt på tisdag istället och det känns ju ganska bra med tanke på min tenta som ska in på tosdag klockan 16.00. Men egentligen vill jag hitta på nåt på måndagen. Fast egentligen kanske jag inte har lust att hitta på någonting.
Mina vänner ska på bio och med tanke på att jag har typ 700 kronor att leva på denna månad är bio en vardagslyx jag inte längre har råd med. Men pga min arga period känner jag att det kanske är okej att missa en bio.

Arg är fel ord förresten. Jag är inte arg. Mer bitter eller kanske lite ledsen. Konstigt det där.
Tänker typ inte att Rikard är världens bästa pojkvän utan istället tror jag att han kommer att glömma bort att det är alla hjärtans dag, absolut inte köpa blommor eller choklad och typ gå och lägga sig klockan tio. På alla hjärtans dag. och dessutom snarka. Bitter är nog det rätta ordet.

Fast egentligen har jag skitmycket att se framemot. London ska jag och Rikard till i mars, Paris i juni... Ja det var väl det. men ändå är jag bitter.

Skitsamma nu ska jag skriva om ett essentialistiskt perpsektiv på barns kunskapsprocess och hur detta växte fram. Eller så hoppar jag det och skriver om Piagets utvecklingspsykologiska teori om barns kunskapsprocess och kanske lite om adaptionsprocessen. Detta har jag faktiskt kommit igång med.

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0