ibland är man så frustrerad så man inte kan sluta skriva och när man sen läser vad man har skrivit så skrattar man lite för det är mest kul inte frustrerande och jag är Izzie Stevens

Nu har jag vänt på mitt dygn, va roligt. Jag som hade en sjukt bra dygnsrytm. Blir lite irriterad på mig själv. Såg att jag inte hade bloggat sen innan jag var i London senast, helt knäppt ju. London var i alla fall hur bra som helst. Och egentligen har mitt liv bara fortsatt rakt uppåt efter detta. Men jag behöver bara distans, det är allt.

Kan väl säga att jag hoppas på mitt sommarjobb, jag ska strax ut på praktik igen, min pojkvän och jag har varit ihop i fyra år snart, jag ska till Barcelona om mindre än en månad, efter det blir det Paris och efter det blir det en solsemester, och sen ska jag titta inredning och sen ska jag flytta?

Nej, jag ska inte flytta på det sättet. Men jag och Rikard ska flytta till ett annat "rum" kan man säga. 22 kvadrat med dusch och kök, fast fortfarande inte flytta flytta. Bara byta rum typ. Men för mig blir det flytta flytta för jag tar mitt pick och pack från mitt blommiga, fuskbyggda (haha), kalla rum. Fast jag flyttar inte heller på riktigt, jag känner bara att jag behöver ha alla mina kläder på ett ställe och inte på tre olika.

Idag har vi kollat på inredning, och jag måste självklart bråka. Det är som att jag inte kan fungera utan att bråka. Men jag blir så frustrerad så att jag vill gråta för jag VILL inte ha svarta bänkskivor i vårat minimala kök på 22 kvadrat. VARFÖR ser inte Rikard att svart är asfult? Inte asfult men det passar inte alls in i mitt shabby chickigga, franska lantliga hem. Jag introducerar kanske en svart lampa istället men då ska han ha VITA köksluckor och en svart bänkskiva och en svart garderob och ett svart vardagsrumsbord. Jag visar honom varma, ljusa, stilrena hem och han påstår att det ser ut som sjukhus.

Man ba okej ursäkta mig men när var senaste gången du bodde på ett sjukhus för jag tror inte dom beställer hem sina lampor från belysningsdesign.se.

Han var i och för sig jättegullig för han hade kollat upp en lampa (ahha jag skrattar lite inombords men han var jättesöt!) som var billig, ikea såklart, nivet en sån där i typ papp som är asful, men jag kunde inte säga nåt för jag var redan i chock pga allt det svarta, men i alla fall, den här lampan kunde man stoppa i färgade lampor i, och det var ju bra ifall jag ville ha nån speciell färg. Man kan ju bara spreja vanliga lampor, sa han.

Och jag ville bara säga, jag skulle vilja ha en vanlig färg tack, men det kunde jag inte för han var så stolt över den där lampan. Det var den fulaste jag har sett. Och vill jag ha en speciell färg i mitt rum så tapetserar jag det i en fin färg tack. Men jag var tyst och han vet fortfarande inte att jag avskyr äckliga färg-glödlampor men jag kanske måste upplysa honom om det ifall han försöker överraska mig.

Sen brusade jag upp över allt det svarta för han vägrade ändra åsikt till min och till slut blev jag så arg så jag sa håll käften och då blev han sur och nu sover han och jag är vaken men vi är vänner.

Och nu ska jag krypa ned bredvid honom och kramas lite fast han kommer slåss och sparkas, haha, för det gör han varje natt. Men det gör ingenting bara lite om jag är trött men just nu är jag mest frustrerad över det svarta och då får han sparka litegrann om han vill. I ett vitt rum helst med franska lantliga inslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0