are we an item?

Nåt som stör mig oerhört är att i Nynäshamns kommun röstade 6.0 % på SD. Mer än snittet. Alltså i riksdagsvalet. Det värsta är att jag vet några som har röstat på dem, och det är smarta personen som gör så. Såna som faktiskt har lite innanför pannbenet. Jag förstår inte.

Nog om politik. Eller nej. Något annat jag är arg på är att om 7000 mer människor skulle ha gått och röstat och inte röstat på SD hade de inte fått någon makt. 7000. Det är ingenting. Hur kan man inte ta sitt demokratiska ansvar? Jag skäms åt dem, för det är delvis deras fel vad som hände i söndags. Av ren lathet.

Jag är hungrig, ska nog äta mig en macka. Sedan ska jag återgå till plugget. För mycket plugg är det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0