keep on

Aa men gud juste, måste bara berätta om den hemskaste hemresan nånsin. Jag och Matilda åkte båten som gick 03.30 från Visby. Det var asdåligt väder de två sista dagarna, regnade hur mycket som helst och vågorna var inte att leka med.

Först när vi satt där med våra jävla cyklar visade det sig att båten var försenad en timma, jippie. Har man cykel får man snällt stå utanför och vänta hela tiden och i tretton grader och en halv jeansjacka på sig är det ganska svinkallt. Men, haha, jag var ganska packad så jag lyckades somna ändå, haha.

Vi kom på båten hur som helst, tog våra vilstolar och jag däckade direkt. Frös som ett as. Vaknade nån timme senare med bara en tanke i huvudet "spy inte spy inte spy inte"... Vi var på däck sju och vågorna slog upp mot våra fönster, det var så äckligt. Man kunde inte gå rakt fram utan alla vinglade hela tiden. Sprang på toan ifall att men lyckades hålla mig från att spy, var där i kanske en timme och seröist 20 pers kom och spydde och gick under tiden.

Helt hemskt var det och till slut kom vi av båten i alla fall, och Marthina skjutsade hem mig och syster. Sprang upp på mitt rum med en spyhink och spydde galla hela morgonen. Inte av bakis utan sjösjuka...

Men men, det kan varit det värsta jag varit med om men lätt värt det med tanke på hur kul vi har haft det! Sov tretton timmar inatt, typ samma antal som jag sovit på fyra dagar gotland.

Nu ska jag försöka få i mig en macka. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0