ja då ses vi på lördag igen

Idag har varit en av världens bästa dagar. Eller inte haha. Jag har suttit inlåst hela dagen! Vaknade vid två hemma hos Rikard och upptäckte att jag var alldeles ensam hos honom. Kom sen på att jag inte hade några nycklar med mig, fan va klantigt!

Jag blev irriterad över att jag inte kunde gå hem eftersom jag inte kunde lämna deras hus olåst såklart så ringde jag Rikard för att rådfråga med honom. Han sa att jag då kunde gå bakvägen om den var olåst och det var den. Då kom mitt andra problem som inte ens hade slagit mig tidigare. Hur skulle jag kunna komma hem till mig???

Ringde mamma eftersom jag trodde att hon var hemma och var sjuk, men nej hon var på jobbet och var sjuk. Ringde syster och hoppades att hon var hemma, men nej hon var på jobbet. Pappa kommer inte hem förrän vid fem-tiden.

Så jag gjorde det enda jag kunde göra då - titta på Ensamma Hemma eller vad den heter. Sen blev jag paranoid över att inbrottstjuvar skulle komma hem till Rikard, haha. Funderade om jag skulle gillra fällor men jag gjorde aldrig det.

Vid fem gick jag hem och hämtade nycklar och sen lekte jag med Adde ett tag. Nu sitter jag hos Rillsson igen och ska precis äta middag!

Och på onsdag ska jag leka med Matilda det ska bli mysigt, funderar på om vi ska åka till stan eller nåt på dagen och mysa på kvällen? Kanske köpa pyssel? :D

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jaaaag vill åka till stan :D:D

2010-01-05 @ 12:18:49
URL: http://rosenqvistmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0