and you give yourself away

Mmm igår skulle jag bege mig hem till Ösmo för första gången på en veckodag själv på pendeltåget på hur länge som helst! Visste att det var lite krångel och förseingar men på sl.se stod det att det liksom inte var nån fara med pendeltågen.

Tänka ta ett tåg från tcen 1649 men sen såg jag 840 utanför min skola. SKa jag ta den, tänkte jag. Ja det gjorde jag och jag fick till och med SPRINGA för att hinna med bussen. Detta resulterade i att jag missade 1649 tåget och fick ta tåget som skulle gå 1745 från haninge. Japp, okej. Tåget var fem minuter försenat, jag var fortfarande inte orolig för Nynäståget MÅSTE ju vänta nu när allt är försenat, och ja men va trevligt, det gjorde det.

Åkte tåg, allt var lugnt och bra och fint och jag tänkte att pendeltågen går ju i alla fall, va skönt. JÄTTESKÖNT! Sen lämnade vi Hemfosa och vips så stannade vi. In the middle of nowhere. Det var kolsvart ute och man såg ingenting. Sen började tåget rycka sig framåt typ åkte en centimeter, trävnitade. Och igen. Och igen.

Jaa och sen så satt jag stilla på det där tåget tills jag fick ont i rumpan, ungefär 40 minuter skulle jag tippa på och tåget hade slutat rycka. Det rörde sig inte alls. PÅ 40 minuter. Men liksom det är inte ens de värsta. 40 minuter hade jag kunnat ta!

Sen frågade kontuktören på jättedålig svenska om det var nån som var tekniskt kunnig och kunde hjälpa dom med det tekniska felet på tåget. Efter tio minuter fick vi åka till Segersäng! (vilket är EN station från Ösmo)

Ja men då säger dom att tåget krånglar så det måste tas ur trafik så vi får åka tillbaka till Tungelsta där ett annat Nynäståg står redan. Tio minuter efter detta åkte dom. Va mysigt tänkte jag, lite extra omväg såhär på kvällen.

Vi blev avslängda i Tungelsta och inget tåg stod där alls men det skulle komma om en kvart men det gjorde det inte alls det det kom om 30 minuter. Jag stod i TUNGELSTA i 30 minuter igår. I typ 15 minusgrader och leggins.

Jag åkte från skolan halv fem och jag var hemma halv nio. Så imorse försökte jag inte ens åka pendeltåg men det ska jag göra snart. Men jag vill inte. VILL INTEEEE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0