Barnen mår bra

Nu sitter jag här och försöker skriva min dumma svenska c krönika. Det går inge vidare om jag ska vara ärlig. Idag var jag barnvakt åt mina ungar helt själv. Det gick faktiskt riktigt bra, jag var sjukt nervös igår och innan jag var vid dagiset, typ samma nervositet som jag brukar ha på nationella prov, haha. Då är det illa. När jag hämtade Dilip sken han up och lev glad, han tycker att jag är rolig. Sen hämtade vi Kiram och han grinade lite när han skulle gå men jag tog tag i han och gick och då slutade han på en gång. Vi gick hem med jobbiga tunga vagnen i alla branta uppförsbackar, jag höll på att svettad ihjäl. Dilip pratade oavbrutet på hans lilla roliga sätt och ville stå på gåbrädan i alla branta backar. Kände hur jag hade tagit på mig för mycket kläder.

Vi kom hem i alla fall och deras mikro är typ trasig, stod i en kvart och pillade med den utan framgång, tänkte att jag skulle värma mjölken i en kastrull lite old school. Brände hela mjölken och den var kokhet så jag hällde ut hela skiten igen, där rök en halvliter. Pillade lite till med mikron och till slut gick det men dom klagade lite ändå. Busade massor med Kiram, han tycker jag är rolig. Vi gick ut och gungade sen, jag är som en hönsmamma åt Kiram. Dilip klarar sig tycker jag men Kiram vet inte var hans fötter sitter så jag tror alltid att han ska ramla.

Vi gick hem sen och klädde av oss ytterkläderna och barnen var jättetrötta. Jag satte på teven åt dom och dom var helt inne i den och knäpptysta när Lars kom hem. Ibland har man tur. Ingen av dom grät när jag var med (utom Kirams fem-sekunders-gråt). Imorn ska vi ut på äventyr igen!

Funderar på att inte åka till skolan imorn och skriva svenska c och b istället innan barnvaktsgrejen. Får la se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0