årsresumering typ

Läste min gamlablogg (angeliicaa91.blogg.se) och hittade den här listan. Jag var typ två veckor sen med att göra den för man ska prata om året som varit. Därför tänkte jag spara mina svar från 2007 och se vad jag skulle skrivit nu. Typ mer än en månad för tidig.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
okej, jag är sen. Förra året. Jag pussades med Rikard. Jag började gymnasiet.

Jag gjorde armband! Jag fick en skolk-varning. Jag åkte i en bil som Rikard körde. Finns mycket att välja på...

2.
Höll du några av dina nyårslöften?
Njae, jag kommer inte ihåg om jag gjorde några tyvärr..

Vet inte om jag hade några nyårslöften. Vad gjorde jag på nyår?

3. Blev någon/några av dina kompisar föräldrar iår?
hehe, nej. Tror jag . Hoppas jag. Eller har jag missat nåt?

Nej, men min systers kompis ska föda när som helst nu. Och världens baby-boom bland alla mina bloggar jag följer.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, jag kan inte skryta med det. I och för sig mördade min katt några små fåglar som brukade flyga vid vårat hur i somras, fast jag kan inte påstå att vi var sådär jättenära...

Ja, tyvärr. Min farmor och min Sachs.

5. Vilka länder besökte du?
Detta gör mig mycket deprimerad. Jag kan inte minnas att jag har varit utanför Sthlm iår. Jo Trosa men jag tror att det tillhör Sthlm.

Typ bara varit i Sverige detta året med. Haha.

6. Är det något du saknar från 2007 som du vill ha 2008?
Ja massor. Jag saknar MVG i x antal ämnen, jag saknar godis som inte gör en fet men som samtidigt smakar precis likadant som alla mina favoritgodisar. Detta gäller även chips. Give me?

Haha, 2008 har redan varit. Så såg man vad jag ville ha. Hahaha.

7. Vilket datum från 2007 kommer du alltid att minnas?
12/4 - 07. Älskling och mitt datum.
Sen dyker bara min födelsedag upp i huvudet. Den var inte direkt en födelsedag som stack ut men jag kommer i alla fall ihåg när jag fyller år.

Okej, vi låtsas att det står 2009. Jag kommer alltid att minnas 9/7 - då min älskade farmor begravdes. Min artonårsdag och vännernas födelsedagar (ni som har fyllt år på hösten).

8. Vad var din största framgång 2007?
Detta gör mig ännu mer deprimerad. Jag har inte nån framgång. Eller ja. Jag kan ju gå framåt om jag vill men det är ju ingenting att skryta med.

Haha, vilken störd människa jag var år 2007!


9. Största misstaget?
Massa onödigt tjafs med älskling som jag skulle kunna ha klarat mig utan. Annars är jag perfekt. Jag Är Fullkomlig.

Jag skulle inte ha ätit upp pizzabiten. Jag skulle också börjat året mer seriöst med skolan, gjort mina läxor osv.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Det beror på vem man frågar. Enlgit vissa är jag sjuk (min mor) och enligt vissa är jag skadad. Såå. Kanske.

Sjuk, ja. Svinis, nej.

11. Bästa köpet?
Hmm svårt. jag har inte köpt nånting som har varit speciellt bra faktiskt. Vad misslyckad jag är!

Alla mysiga koftor, mina skor, mina missar. Vilken rangordning, haha.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Åå, jag gillar inte det här. Okej. Nu ska jag vara ärlig. Mat. Jag har spenderat mestadels av mina pengar på mat. Och godis. I mängder. Och coca-cola. Det suger. Jag tror jag köper minst en cola om dagen. Tio eller sjutton kronor. Det suger. Jag är sämst.

Kläder. Onyttigheter.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Rikardo gör mig oftast glad, det gjorde mig glad när det blev vi. Resten av tiden är jag inte glad. Vad jag kan komma ihåg.

Jag har alltid roligt med mina vänner <3

14. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2007?
Troll - Jimmy Dean           Ronan Keating - When you say nothing at all           Kent - Ingenting              The red jumpsuit apparatus - Face down.        Självklart alla dessa Jacob Hellman låtar - orkar dock inte rabbla upp alla.

Vi låtsas återigen att det står 2009.   Circus, If U Seek Amy, Thriller, Billie Jean, When I Grow Up (i wanna have boobies, haha), We Made You, Långa Nätter, jag kan fortsätta men jag orkar inte.

15. Var du gladare eller ledsnare i år, jämfört med tidigare år?
Gladare, hur mycket gladare som helst. Det är ändå sjukt, så deprimerande mitt år har varit om man tittar tillbaka.

Jag vet faktiskt inte. Allt beror på hur bra min dag har varit.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Lyssnat. Fortsatt hålla kontakten med vissa Ösmovänner. Fast i och för sig, jag har kontakt med de jag vill ha kontakt med.
Juste! Jag önskar att jag hade sovit mer!!

Jag önskar att jag hade tagit tillvara på sommaren mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Surat. (- rikard).

Hängt med fel människor. Inte ni klassisar - ni är underbara.

18. Hur tillbringade du julen?
Tillsammans med Rikard på morgonen, med släkten på dagen och Rikard på kvällen. Lovely.

Okej, nu får jag utgå från 2008. Jag tror att jag sov hemma först, sen gick jag hem till Rikard och önskade God Jul och blev riktigt bortskämd. Gick hem och mös med min familj, tittade på Kalle och så. Käkade julmat. Stefan och Rikard kom över också och vi delade ut julklappar. Spelade sällskapsspel. Urmysigt hade jag ändå.

19. Blev du kär i år?
Skämtar du? Superduperhyperkär!

Hahah, som man ser blev jag kär 2007 men jag är fortfarande kär =)

20.
Hur många one night stands?
Ähum.. Nada.

Still nada.

21. Favoritprogram på TV?
Ehm, hehe. Greys Anatomy, Oc, One tree hill, DH, Prison Break, Vänner. Jag är så himla deprimerande.

Inga favoritprogram!!1 Har slutat titta på teve, däremot tittar jag på datorn. The Hills, DH och GG...

22. Bästa boken du läste i år?
hehe. Harry Potter. Enda boken jag kommer i håg att jag läst. fast den var jäkligt bra

Måste svara The Twilight Saga och Snabba Cash.

23. Största musikaliska upptäckt?
Hm, vet inte riktigt. Jag lever fortfarande på musikaliska upptäckter sen typ.. 70 & 80 talet. Sen har vi ju också Moulin Rouge. Inte att leka med...

Melissa Horn lätt!

24. Något du önskade dig och fick?
Rikardo, byta linje, alla julklappar, ny telefon(hur jag kunde vara så dum och önska mig min värdelösa telefon är fortfarande ett mysterium), ett lugnt sommarlov, massor helt enkelt.

haha, va knäppa saker jag fick! Jag fick fylla arton, fick hur mycket fina presenter som helst, mer tid för mina vänner, ett långt förhållande med Rille med mera.

25. Något du önskade dig och inte fick?
Hm. Inte vad jag kan komma på! Jo förresten, ett par vita strumpor!! elaka mor!

Att Eddie inte åkte ut ur Idol...

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Jag gick i skolan sen åkte jag in med min syster och mor och shoppade massa kläder, sen kom min pojkvän och Stefan in och så käkade vi vid kungshallarna. Asmysigt var det faktiskt.

Okej 2009. Jag hade först alla bästa tjejerna hemma hos mig, vi mös och hade riktig tjejkväll fick hur många fina preseter som helst. Sen åkte jag in till stan med mamma, vi shoppade massa fina saker. Sen åkte jag hem, Rikard hade bakat en tårta och jag fick en tatuering av honom!!! Fick mer presenter hemma, bland annat en iCurl av min systeryster.

27. Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
Jaa. Om jag hade varit lite mognare runt nyår för ett år sen ungefär hade jag och Rikardo firat ett år nu ungefär. Jag hade valat ha ett bättre jullov nu. Inget jobb och mer lugn tid, både med vänner och Rikard.

Hm, ja som sagt. Om jag hade tagit vara på sommaren lite mer kanske. Kanske om jag hade fyllt år innan sommaren också. Haha.

28. Hur skulle du beskriva din klädstil 2007?
Varierande. Allt. Inget. Typ.

Färggladare! Jag bestämde mig innan sommaren att jag inte skulle köpa mer svart förrän efter sommaren, något som jag faktiskt höll! Doktig cheeey.

29. Vad fick dig att må bra?
Ny skola, nya vänner, underbar pojkvän, mindre bråk med min kära familj.

Rille, klassisar, måste säga Matte Rosse också som har varit en wonderful friend! Någon man kan prata med pusselipuss haha.

30. Vad fick dig att må dåligt?
Mina hundra urinvägsinfektioner ( haha ) och lite bråk kanske.

Skolan.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Mest sugen på att slå? Blondinbella. Utan tvekan. Och det stör mig. Mycket. Amen.

Haha, ofta jag ville slå Blondinbella! hahahah. EDWARD lät! Honom fick jag ju också, schysst!

32. Vem saknade du?
I början av året, en pojkvän (jag är en idiot), nu saknar jag min pojkvän. ( ja jag är en riktig jävla nörd. Han är bara borta en vecka. Jag vet)

Min farmor, min misse, lite sånt.

33. De bästa nya människorna du träffade?
Måste vara Jimmy och Mika tror jag.

Haha, aww Mika va gölliga vi var! Måste vara Matilda =)



Kommentarer
Postat av: matilda

Hahahha EDDIE HAR ÅKT CHALALALALA! Nääämen du är bäst och bra och jag är mycket lycklig över att vi har blivit såhär tajta (visar med fingrarna) Pusselipusspuss! :D

2009-11-15 @ 19:00:22
URL: http://rosenqvistmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0